Search by category:

Brewdog-omaa luokkaansa panimoiden joukossa 2

Brewdog lanseerasi vuona 2015 suurimman koskaan yhteisrahoituskampanjan, Equity Punks IV:n joka rikkoi kaikkia ennätyksiä. Uusia baareja avattiin 17, joista yksi lisää Aberdeeniin sekä Glasgowiin. Uusi baari Leedsiin ja Angeliin, sekä toinen kohde Lontoon Sohoon.

Eco-panimoon asennettiin tölkkilinjasto, jonka myötä lanseerattiin myös maailman vahvin tölkkiolut Black Eyed King Imp. Tämä uusi vauhdikas ja tuottelias vuosi panimossa näkyi tuotannossa, 65 olutta oli markkinoilla, kolmas tuotantokausi tv-sarjan parissa alkoi, ja suunnitelma Amerikan valloitukseen oli aluillaan. Toistaiseksi Brewdogin kunnianhimoisin aluevaltaus.

Vuonna 2016 Brewdog rikkoi kaksi maailmanennätystä, ennätyksellisestä osakekannan myyntitulosta sekä Sunday Timesin “Fast Track 100” -listalla yhtäjaksoisesti olleena yrityksenä.

82 olut laatua oli tällä hetkellä tuotannossa, uusimpina tulokkaina Elvis Juice, Jet Black Heart ja Albino Squid Assassin.

Samana vuonna avattiin uusi panimorakennus jälleen Elloniin, sekä toinen tuotantolinja Aberdeeniin. Brewdogin Columbus-projekti oli myös jo rakennusvaiheessa. 9 uutta baaria avattiin Berliinistä Yorkiin. Brewdog myös julkisti yksityiskohtaiset reseptit kaikkiin panimon tekemiin oluisiin. Tänä vuonna Brewdog toivotti tervetulleeksi myös 6000 osakkeenomistajaa vuoden Equity Punks-kokoontumisjuhlaan.

10 vuotta Brewdogia

Vuosi 2017 oli tärkeä merkkipaalu Brewdogille. Se oli 10-vuotisen taipaleen juhlavuosi.

Brewdog lanseerasi uuden yritystoimintatavan ja perusti Unicorn-säätiön, jonka tarkoituksena on jakaa vuosittain 20% yrityksen tuloista hyväntekeväisyyteen ja työntekijöille.

Tämä yritystoimintatapa on uutta ja nykyaikaista. Equity Punks V avattiin ja maailmanlaajuisesti Brewdog ylsi yli 70.000:n osakkeenomistajaan.

Columbus panimo Amerikassa aloitti toimintansa, sekä uusi panimo Ellonissa. Brewdog julkisti myös suunnitelmansa avata panimo Brisbaneen, Australiaan. Brewdog järjesti kaksi osakkeenomistajille suunnattua tapahtumaa, ja oli jo kuudetta vuotta peräkkäin Sunday Timesin “Fast Track 100” -listalla.

Koira kavereiden kokoontumispaikka

Brewdog on aina ollut koiraystävällinen, sillä kuuluuhan perustajatiimiin myös nelijalkainen jäsen. Vuonna 2018 Brewdog toi markkinoille koirille tarkoitetun oma alkoholittoman oluen. Tämä on ensimmäinen lajiaan ja ainutlaatuisin oluttuote mitä on markkinoille koskaan tuotu. Subwoofer IPA on ajateltu nimenomaan nelijalkaisille baariasiakkaille, joiden mielestä hanavesi ei oiken riitä kun omistajan kengät suuntaavat kanta-Brewdogiin.

Brewdogin baareissa on myös jotain muutenkin kiinnostavaa, sisustus noudattaa melko pitkälle samaa, hieman “steam-punk” henkistä linjaa. Silti jokainen baari on omanlaisensa. Lattialla voi nähdä koiran vesi (olut) kuppeja ja petejä,  joissa voi tarpeen tullen ottaa tirsat mikäli ilta venähtää hieman pidemmäksi. Tunnelma on täydessäkin baarissa leppoisa ja kukaan ei näytä pingottavan mistään. Ehkä sillä on rauhoittava vaikutus että paikalla on myös melkoinen kirjo ihmisen parhaita ystäviä.

Voi helposti todeta että tämä brändi toimii. Oluet ovat loistavia ja laadukkaita ja uusia tuotteita tulee säännöllisesti listalle. Brewdogin omat baarit ovat se paras paikka niiden nauttimiseen vaikka Brewdogin oluet kuuluvat jo monen muunkin baarin valikoimiin. Harmittavan usein huomaa että pienpanimoiden tarina saattaa olla kaunis mutta lyhyt, joten tässäkin suhteessa Brewdog on mitä loistavin esimerkki siitä mihin kokeilunhaluisuus, kekseliäisyys ja päättäväisyys saattaa johtaa, unohtamatta tietenkin positiivista hullunrohkeaa asennetta.

Brewdog on yrityksenä nerokas, sen yritysmuoto on moderni ja lähtökohtaisesti solidaarinen. Se pysyy ajan hermolla ja erikoiset tempaukset pitävät sen säännöllisin väliajoin otsikoissa ja ihmisten kiinnostus tuntuu vain lisääntyvän, toisinsanoen markkinointi on erittäin onnistunutta.

Osakkeenomistajia ilmestyy kokoajan lisää, joka takaa sen, että Brewdogilla on jatkuva mahdollisuus laajentaa toimintaansa ja pitää olutmarkkinat mielenkiintoisina uusien tuotteiden myötä. Tällä hetkellä Brewdogilla on yli 1000 työntekijää, 66 baaria, joista suomessa kaksi, Helsingissä ja Tampereella, sekä suunnitteilla olevia 6, ja yli 70.00 osakkeenomistajaa. Cheers!